Tuesday 12 November 2013

Ulasan Kelas Asas Blog - Aizawaty Binti Ahmad

Teks : Aizawaty Binti Ahmad
Gambar : Buku Asas Blog





Assalamualaikum


Hari ini tamatlah tugasan penulisan saya untuk kelas asas blog yang telah saya pelajari bersama guru online (merangkap rakan sekuliah saya di UTM Space ) Anys Idayu Zakaria . Terima kasih kepada Anys kerana menjadi guru online yang prihatin dan banyak membantu dalam penghasilan blog saya . Sebelum ini saya sudah mempunyai blog sendiri , tetapi pada waktu itu tujuan blog hanya lah sekadar mencuba dan suka-suka. Saya tidak menyangka yang keperluan blog amat penting dalam memasarkan barangan bagi ahli perniagaan . Disamping itu blog juga berfungsi untuk memberi pengetahuan kepada pengguna tentang produk , perkhidmatan yang di berikan , tips-tips yang berguna di samping dapat meramaikan kenalan tidak kira di dalam negara dan luar negara .  Saya mula serius untuk membuat blog semula selepas saya membuat perniagaan Sophie Paris , dan saya mendapatkan khidmat Guru Online Anys Idayu Zakaria untuk membantu saya membangunkan blog perniagaan kerana telah terlalu lama meninggalkan dunia blogging. Dari sini saya dapat mengetahui teknik-teknik menulis dengan betul , cara-cara mereka bentuk blog , memasukkan item-item yang penting dalam blog dan lain-lain lagi. Walaupun mengambil masa yang lama untuk melaksanakan tugasan ini , tetapi saya tetap bersyukur kerana Guru Online sentiasa memberi tunjuk ajar dan menegur sekiranya ada lakukan kesilapan .Tambahan lagi, kelas di buat secara online. 
Saya juga di bekalkan panduan ebook Super Wahm Super Mom untuk rujukan sebagai panduan membuat blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan pada Puan Masayu kerana menganjurkan kelas Asas Blog ini. Di harapkan kepada kengkawan yang handak membuat blog tetapi tidak tahu bagaimana untuk mulakan , bolehlah sertai kami dan mendaftar pada Guru Online 

Facebook : anies.aiz
Email : anysidayuzakaria@gmail.com
Message / Whatsapps : 017-7912993




0 comments:

Post a Comment